Nabavka automobila na lizing građane košta manje nego ako ga kupe na kredit kod banke. Kamatne stope kod banaka za auto kredite kreću se od minimalnih 11 odsto naviše, dok je ova stopa kod lizing kuća od šest do 10 procenata. Ono što dodatno ide u prilog lizingu je podizanje obaveznog učešća kod banaka na 30 odsto, dok je ono kod lizinga i dalje 20 procenata. Razlike, ipak, postoje. Kod lizinga je automobil u vlasništvu kompanije do isplate poslednje rate, dok kupujući na kredit, svoje ime upisujete u saobraćajnu dozvolu već pri prvoj registraciji. Klijent otplatom poslednje lizing rate postaje vlasnik vozila. Na osnovu potvrda i ovlašćenja koja dobije od lizing kuće, on tada vozilo registruje na svoje ime, bez plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava. Inače, dok god automobil ne pređe u njegovo vlasništvo, korisnik mora da pribavlja od lizing kuće ovlašćenja prilikom svake registracije, kao i izlaza iz zemlje, odnosno u svim onim slučajevima kada mora da dokaže po kom osnovu koristi vozilo koje nije njegovo. Ranije se to „parče papira“ naplaćivalo, danas „ne“.
Nabavka automobila na lizing građane košta manje nego ako ga kupe na kredit kod banke.
Kamatne stope kod banaka za auto kredite kreću se od minimalnih 11 odsto naviše, dok je ova stopa kod lizing kuća od šest do 10 procenata. Ono što dodatno ide u prilog lizingu je podizanje obaveznog učešća kod banaka na 30 odsto, dok je ono kod lizinga i dalje 20 procenata.
Razlike, ipak, postoje. Kod lizinga je automobil u vlasništvu kompanije do isplate poslednje rate, dok kupujući na kredit, svoje ime upisujete u saobraćajnu dozvolu već pri prvoj registraciji.
- Klijent otplatom poslednje lizing rate postaje vlasnik vozila - kaže za „Novosti“ Dejan Pavlović, direktor „Porše lizinga“.
- Na osnovu potvrda i ovlašćenja koja dobije od lizing kuće, on tada vozilo registruje na svoje ime, bez plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava.
Inače, dok god automobil ne pređe u njegovo vlasništvo, korisnik mora da pribavlja od lizing kuće ovlašćenja prilikom svake registracije, kao i izlaza iz zemlje, odnosno u svim onim slučajevima kada mora da dokaže po kom osnovu koristi vozilo koje nije njegovo. Ranije se to „parče papira“ naplaćivalo, danas, kako tvrde naši sagovornici: „ne“.
Joakim Arer, direktor „Unikredit lizinga“ ističe da ova kuća svojim klijentima ne naplaćuje ovlašćenja za registraciju i upotrebu vozila. Ista situacija je i u „Porše lizingu“, kao i u „NBG lizingu“.
Još jedna stavka ranije je mnogo koštala korisnike vozila na lizing: prilikom registracije naplaćivana im je viša tarifa poreza na upotrebu motornih vozila, pošto je vlasnik fizičko, a ne pravno lice.
- Po trenutno važećim propisima porez na upotrebu motornih vozila je isti i za građane i za preduzeća, pa samim tim nema razlike ukoliko se vozilo finansira putem finansijskog lizinga - objašnjava Silvana Tričković, direktorka „NBG lizinga“.
Kasko obavezan
- Kasko osiguranje je jedan od vidova garancije i zaštite lizing kuća. Korisnik lizinga ima obavezu da kasko osigura vozilo za sve vreme trajanja ugovora o lizingu - kaže za „Novosti Dejan Pavlović, direktor „Porše lizinga“.